18 január 2016

Az Abarth támogatja a 2016-os Movistar Yamaha MotoGP csapatot

 

Az Abarth sorban a második szezonban támogatja hivatalos szponzorként és hivatalos autóbeszállítóként a Yamaha 2016-os FIM MotoGP világbajnokságban induló, gyári versenycsapatát. A Skorpió embléma a többszörös bajnok pilóták, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo Yamaha YZR-M1 motorkerékpárjának fejidomán jelenik meg.

 

A 2016-os Movistar Yamaha MotoGP csapat hivatalos bemutatkozására a mai napon, Barcelonában, a Telefónica España székházában került sor. Valentino Rossi és Jorge Lorenzo bajnokok Yamaha YZR-M1 verseny-motorkerékpárjaik nyergében vágnak neki a március 20-án, Katarban elrajtoló, és november 13-án, Spanyolországban záruló évadnak. Az Abarth a tavalyi év után idén ismét hivatalos szponzorként és hivatalos autóbeszállítóként csatlakozik a japán világbajnok csapathoz a versenypályákon.

 

Ezzel a rendkívül rangos együttműködéssel az Abarth megerősíti pozícióját, mint a versenypályák világát a leghitelesebben tolmácsolni képes autómárka. A skorpiós márkát és a motorkerékpár-versenyzés első számú hőseit a versenyzői szellem és a kiváló sportteljesítményre való törekvés is összeköti. Ezt a különleges kapcsolatot jelképezi az Abarth 595 Yamaha Factory Racing modell. A tavaly télen útjára bocsátott, limitált széria alapját az Abarth 595 belépő verzió adja, amelyet teljesítménynövelő kezelésnek, valamint kipufogó- és futómű-tuningnak vetettek alá, akárcsak egy motorkerékpárt. Az eredmény: egy 160 lóerőre emelt teljesítményű 1.4 T-Jet benzinmotor, négy végcsöves, kétszelepes „Record Monza" kipufogórendszerrel, 17 colos keréktárcsákkal, „Abarth by Koni" felfüggesztéssel, FSD-szelepes lengéscsillapítókkal és ültetett Eibach rugókkal.

 

A fentieken túlmenően múlt decemberben, a Gazzetta sportdíjak átadó ünnepségén a Yamaha MotoGP csapat egyedi színeibe öltöztetett 695 Biposto modell is bemutatkozott. A 695 Biposto a márka újkori ikonikus modellje, az utcai és versenyautók optimális keresztezése, amely a motorsport szellemiségét ülteti át a hétköznapi közlekedésbe. Az Abarth 695 Biposto 190 lóerős 1.4 T-Jet erőforrása a legerősebb motor, amelyet valaha utcai Abarth modellbe beépítettek. Az autó tömege mindössze 997 kilogramm, így egyetlen lóerőre csupán 5,2 kg jut - ez a kategória legkedvezőbb értéke. A modell mindössze 5,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg kiemelkedő fordulékonyságáról a szélesített nyomtáv és a rendkívül kompakt karosszéria gondoskodik. Nem utolsó sorban ez az első (és kategóriájában mindmáig egyetlen) olyan utcai gépkocsi, amelyet körmös kapcsolóval ellátott sebességváltóval szereltek fel.

 

Az Abarth és Yamaha közötti kapcsolat nem is lehetne szorosabb; a két márka már 2007-ben együtt állt fel az Ausztrál Nagydíj rajtjához a Phillip-szigeten, ahol Valentino Rossi és Colin Edwards egyedi Skorpió ihletésű ruhában ült a gyári Yamaha YZR-M1 motorkerékpárok nyergébe.  Akkor az Abarth márka visszatérését ünnepelték, méghozzá a lehető legstílusosabb módon, hiszen a márka gyökerei a motorkerékpár-versenyzésre vezethetők vissza: a fiatal Carlo Abarth 1928-ban nyerte meg első motorkerékpár-versenyét, majd egy évvel később megépítette legelső motorkerékpárját, amelyet a Skorpió emblémával látott el.

 

Torino, 2016. január 18.

 

utolsó videók

összetett keresés

Keresés...

Feladó
Címzett
Keresés

Kép


Download

Csatolt file